سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگوهای امنیتی کرزی و بوش آغاز شد
 
دیدار بوش و کرزی
"ایران" در دستور کار دیدار حامد کرزی و جورج بوش است
حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان برای گفتگو با همتای آمریکایی خود وارد کمپ دیوید، استراحتگاه تابستانی رئیس جمهور ایالات متحده در نزدیکی واشنگتن شده است.

حامد کرزی و جورج بوش قرار است در گفتگوهای خود درباره موضوع هایی مانند مبارزه با طالبان و القاعده، افزایش تلفات غیرنظامی عملیات نیروهای ناتو در افغانستان و روابط این کشور با همسایگانش مذاکره کنند.

آقای کرزی بعدازظهر یکشنبه وارد کمپ دیوید شد و مورد استقبال آقای بوش و همسرش قرار گرفت.

رئیسان جمهور آمریکا و افغانستان قرار است پس از دیدارغیر رسمی یکشنبه شب خود، روز دوشنبه پس از گفتگوهای رسمی با خبرنگاران صحبت کنند.

تجارت مواد مخدر، توسعه اقتصادی افغانستان و سرنوشت گروگان های کره ای طالبان نیز در دستور کار این دیدار قرار دارد.

طالبان پیش از این دو تن از ۲۳ گروگان کره ای خود را کشته است.

"نگرانی از ایران"

کارشناسان از گفتگوهای دو روزه رهبران آمریکا و افغانستان به عنوان دیداری راهبردی برای ارزیابی راه های برخورد با روند رو به رشد فعالیت های طالبان نام می برند.

آقای بوش همچنین قرار است در این گفتگوها از آقای کرزی بخواهد برای مبارزه با فساد اداری، نفوذ دولت را در سراسر افغانستان افزایش دهد.

ایالات متحده امسال ده میلیارد دلار برای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان در اختیار این کشور می گذارد و به گفته خبرنگار بی بی سی در واشنگتن، آقای بوش خواستار نمایان شدن نتیجه این اقدام در سطح جامعه افغانستان است.

در این حال، کارشناسان می گویند آقای بوش در دیدار با آقای کرزای درباره نگرانی واشنگتن از افزایش نفوذ ایران در افغانستان نیز صحبت می کند.

حامد کرزی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، با رد این نگرانی نقش ایران در کشورش را مفید دانسته بود.

از سوی دیگر، آقای کرزی از افزایش تلفات غیرنظامی عملیات نیروهای ناتو در افغانستان نگران است و قصد دارد از آقای بوش بخواهد تا فشار سیاسی را بر پاکستان برای مقابله با نیروهای طالبان و القاعده در نواحی مرزی افزایش دهد.

بی بی سی


نوشته شده در  دوشنبه 86/5/15ساعت  11:18 صبح  توسط محمد حسن دانش 
  نظرات دیگران()